۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۵۶۳۶۳۴
حجت الاسلام ملک دار مطرح کرد؛

فعالیت ۱۰۰۰ استاد سطح عالی در حوزه علمیه قم| ابراز نگرانی از بی تفاوتی برخی از اساتید نسبت به مسائل نظام

مسؤول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه از وجود هزار استاد سطح عالی در حوزه علمیه قم خبر داد و از بی تفاوتی برخی استادان نسبت به مسائل کلان نظام ابراز نگرانی کرد.
حجت الاسلام ملک دار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر، حجت الاسلام محمود ملک دار، مسؤول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه امروز در همایش تجلیل از اساتید حوزه علمیه مازندران با بیان این که اساتید حوزه علمیه پرچمدار روح و جان حوزویان هستند، گفت: خوشبختانه از ابتدای آغاز به کار مدیریت در مازندران تا به امروز اقدامات ارزشمندی در رشد کمی و کیفی مدارس علمیه صورت گرفته است.

وی با تبریک اعیاد شعبانیه و همچنین در پیش بودن ماه مبارک رمضان، از این ماه به عنوان آغاز سال خیر و سلوک اولیاء الله عنوان کرد و افزود: باید ضمن درک مناسب این ماه پرخیر و برکت از ادعیه های مخصوص این ماه استفاده حداکثری داشته باشیم.

حجت الاسلام ملک دار با اشاره به این که حوزه های علمیه در ادوار مختلف تاریخ از اساتید و شخصیت های بزرگ علمی و معنوی برخوردار بوده است، خاطرنشان کرد: قدرت علمی و معنوی حوزه های علمیه به برکت حضور اساتید شاخص و برجسته بوده است.

مسؤول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه، حضور اساتید و شخصیت های بزرگ علمی را افتخاری بزرگ برای حوزه های علمیه دانست و تصریح کرد: این اساتید برجسته شخصیت هایی بزرگ، دقیق، اهل فکر و نظر بوده اند.

وی از اساتید و علمای بزرگ حوزه به عنوان پرچم داران هدایت طلاب و سربازان حضرت ولیعصر(عج) یاد کرد و گفت: اساتید حوزه سرمایه های بزرگی هستند که پس از مراجع عظام تقلید در اوج قله های علمی قرار دارند.

حجت الاسلام ملک دار اساتید را سرمایه های بزرگی برای حوزه های علمیه معرفی کرد و افزود: حضور چنین سرمایه های علمی در متن حوزه جای افتخار و مباهات دارد.

مسؤول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه از وجود هزار استاد سطح عالی در حوزه علمیه قم خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین هزار استاد سطح یک و حدود 600 استاد دوره های تخصصی در حوزه مشغول فعالیت هستند.

وی همچنین به فعالیت شش هزار استاد در مدارس علمیه سراسر کشور اشاره کرد و گفت: حضور چنین سرمایه های علمی در کشور بشارت بزرگی برای حوزه علمیه است که در کمتر جایی چنین ظرفیت عظیمی دیده می شود و باید قدردان چنین سرمایه های عظیمی در حوزه باشیم.

حجت الاسلام ملک دار با اشاره به این که برخی اساتید حوزه بدون حقوق ثابت و حتی بیمه در حال خدمت به حوزه های علمیه هستند، تصریح کرد: این افتخاری است که استاد با پنج ساعت کار در روز با کمترین امکانات آموزشی از کمترین حقوق برخودار است اما کاملاً جهادی در حال خدمت است.

مسؤول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه با بیان این که استاد حوزه دارای یک بصیرت سیاسی و همراه با انقلاب و نظام در حال پیش روی هستند، گفت: علیرغم همه کاستی ها و در عین حریت و آزادگی حرفشان را نیز بیان می کنند اما پای نظام و ولادیت ایستاده اند و پیشگام پیش روی می کنند و این امید و سرمایه بزرگی برای حوزه علمیه است.

وی با اشاره به این که اساتید ما در همه صحنه هایی که نیاز باشد حاضر و پیشقدم هستند، افزود: نشانه این آمادگی حضور امروز اساتید در بسیج حوزه علمیه است که نماد انقلابی گری حوزه است.

حجت الاسلام ملک دار با تأکید براین که اساتید حوزه باید الگوی عملی برای طلاب باشند، تصریح کرد: رفتار و گفتار یک استاد به گونه ای در یک طلبه تأثیر دارد که هیچ درس اخلاقی این اثرگذاری را نخواهد داشت.

مسؤول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز نگرانی از بی تفاوتی برخی از اساتید نسبت به مسائل مهم نظام، این مسأله را از جمله آسیب های پیش روی برخی اساتید دانست و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در منشور روحانیت فرمودند نخستین و مهم ترین حرکت، القاء شعار جدایی دین از سیاست است که متأسفانه در حوزه و روحانیت تا اندازه ای کارگر شده است تا جایی که دون شأن فقیه است و تهمت و وابستگی به اجانب را به وجود می آورد.

وی ادامه داد: نباید گمان کنید که تهمت، وابستگی و افترا را تنها اغیار به روحانیت زده است بلکه ضربات روحانیت ناآگاه بیشتر از اغیار است.

حجت الاسلام ملک دار در بخش پایانی سخنان خود با تأکید براین که اساتید باید مراقب رفتار، گفتار و کردار خود باشند و ببینند که چکار می کنند، گفت: امروز اساتید باید در کنار تدریس نسبت به مسائل انقلاب و نظام دغدغه داشته باشند.

مسؤول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه افزود: یک استاد تراز انقلاب اسلامی در ضمن تدریس باید فارغ از جناح بندی ها و در خط ولایت، برخی مسائل سیاسی را برای طلاب ترسیم کنند./۹۵۰/پ203/ج

ارسال نظرات